Wyprzedaże łowcy zwierząt

drugieoko blog, wyprzedaże łowcy zwierząt Pampalini

Ciao, jestem PRlini marketing manager! Niezastąpiony, niezawodny! Któż nie słyszał o PRlinim?! uhh.. ani chwili spokoju, ani chwili odpoczynku. Tylko PRlini tu, PRlini tam, PRliniemu wystarczy sięgnąć ręką i już w garści trzyma klienta!

I znam niezawodny sposób na jego schwytanie! Po pierwsze klatka, po drugie przynęta! (Wystarczy galeria handlowa i obniżki do 70%). W stu językach powtarza się to samo: -prosimy o schwytanie jak największej ilości zwierząt! A przecież co zwierzę to inny klient! Inne strategie marketingowe i łowieckie! Kto jak kto ale PRlini znajdzie haczyk na każdą zwierzynę! Wystarczy lepiej poznać okaz i dostosować okazję. Pomysłowość PRliniego jest niezrównana! PRlini nie poddaje się nigdy!

Gdzie promocje, tam i klienci. A z resztą zaraz to sprawdzimy.*

PINGWIN. Zwierzę to kupuje. Kupuje, jak sam twierdzi, ze względów estetycznych. Znaczy to nie inaczej jak dla potrzeby posiadania rzeczy ł a d n e j. Kupuje bez względu na cenę, przecenę czy rozmiar. Dla pingwina kompletnie bez znaczenia jest fakt posiadania przez niego dwóch tuzinów podobnych, czarnych, elegancko skrojonych, półdługich marynarek na jeden guzik. Nowa jest zawsze z nich najefektowniejsza i od razu staje się wyjątkową ozdobą garderoby pingwina. Skórzane lakierki trzy rozmiary za duże? Ostatnia para? Trzy rozmiary to jeszcze przecież nie cztery! Dla pingwina rozmiar to nie jest przeszkoda, a te buty to wyjątkowa okazja. Najwyżej odda je potem strusiowi. Bo struś to dla pingwina najlepszy towarzysz wyprzedaży!

STRUŚ. Dla strusia wyprzedaże to czas zmian. Jedyny okres, kiedy możemy zaobserwować osobnika tego gatunku w pełnej krasie. Struś wychyla głowę ponad piasek codzienności i mocnym krokiem rusza uzupełnić postępujące braki w szafie. Takiego strusia nietrudno złapać. Co prawda po dwóch dniach intensywnego biegania, zna on cały asortyment interesujących i nieinteresujących go sklepów; potrafi wskazać punkty z największymi i najmniejszymi obniżkami cen; wie dokąd udać się po kurtkę puchową a gdzie kupi wełniany płaszcz; z radością powie ci, w którym sklepie sprzedawca jest czarujący, a w którym obsługa szyderczo się uśmiecha; zdążył już porównać wyprzedażowe witryny; jednak brak znajomości aktualnych i przyszłych trendów stawia go w sytuacji, w której wie >gdzie< ale nie wie >co< kupić. Struś jest świetnym kompanem zakupów dla pingwina i pawiana.

PAWIAN. Pan oryginalności w dobrej cenie. Wyprzedaże sposobem na zdobycie słów zachwytu i uznania, docenienia gustu i dobrego smaku. Pomimo iż pawianowi trudno jest dogodzić, pawian zawsze znajdzie coś wyjątkowego a odrzuconego przez kupujących. Duże promocje to dla pawiana czas wielkich impresji, twórczych wyborów, ekspresyjnych poszukiwań. Pawian korzysta z wyprzedaży najpełniej, bawi się okazjami i stylami, czerpie czterema garściami z oferowanych mu form, wzorów i deseni. W ostatnich dniach wyprzedaży, wśród oklasków i okrzyków zachwytu, pawian opuszcza modowy przybytek usatysfakcjonowany z obszerną siatą kolejnych kolorowych szmat.

SĘP. Sęp żeruje głównie na wielkich przestrzeniach stepów sieciowych. Interesuje go padlina wątpliwej jakości, najlepiej obniżona o 70% i więcej. W przeciwieństwie do pingwina, piękno to ostatnia rzecz, która się dla sępa liczy. Jakość -nieważne, rozmiar -nieważne, marka -nieważne. To co jest ważne -to liczby są ważne! Pierwsza 300, potem 240, następnie 120 i teraz 99!! Mój! Mój! Dziecięcy wózek? -Nieważne. To co jest ważne, to liczby są ważne! Zupełnym przeciwieństwem sępa jest jaszczurka.

JASZCZURKA. Wyprzedaże to dla niej czas linienia. Kompletnie ignorując stare skórki wybiera świeże z najnowszej kolekcji. Wyprzedażowa wylinka nie stanowi dla niej żadnej wartości.

ZEBRA. Ona wie, że jak z wyprzedaży to tylko klasyka i ponadczasowość! Teraz już może zdobyć czarno-białe pasy z najwyższych półek za pół ceny. Czarno-białe pasy od polskich projektantów i czarno-białe pasy od zagranicznych marek. Czarno-białe pasy już ma z zeszłorocznych promocji, ale właśnie trwają wyprzedaże więc ulega ogólnemu szaleństwu, o którym tak dużo się mówi i kupuje. Czarno-białe pasy.

KROKODYL. Ten gad polować potrafi. Nie da się zwieść ani oszukać. Nie skusisz go i nie otumanisz. Wszystko wcześniej ma upatrzone to co mu się podoba, promocji wyczekuje od miesięcy. A czekać potrafi długo i to mu się opłaca. Cena w końcu spada z wycieńczenia wprost w paszczę krokodyla. I tak raz za razem póki się nie naje. Potem syty czeka kolejne miesiące, do kolejnych promocji, by zdobyć to czego potrzebuje. Oto prawdziwy mistrz wyprzedaży!

A morał z tego taki: jeśli nie chcesz być upolowanym, nie zachowuj się jak zwierzę.

*fragment tekstu na podstawie filmów animowanych Pampalini łowca zwierząt, Studio Filmów Rysunkowych w Bielsku-Białej

Dorota Kuźniarska drugieoko blog 00Dorota Kuźniarska – artysta wizualny, projektant mody i kostiumu. Ukończyła projektowanie ubioru i scenografię na Uniwersytecie Artystycznym w Poznaniu oraz studia na wydziale mody i tkaniny Marmara Üniversitesi w Stambule. Brała udział w licznych pokazach mody oraz miała okazję jeden z nich poprowadzić. Wielokrotna stypendystka oraz laureatka konkursów artystycznych i projektowych. Jej prace publikowane były m.in. w The Wall Street Journal. Wielbicielka opery i gier wideo.

Zapisz

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s