Golden Globes – Lucky Thirteen

W tym miesiącu mieliśmy szczęście doświadczać uroków dnia trzynastego w piątek, dlatego też moja lista z typowego Top 10 naturalnie przeobraziła się w Lucky Thirteen. Nie było to bynajmniej trudne zadanie ponieważ projektów wartych omówienia na 74-tych Złotych Globach pojawiło się sporo. Lecz aby nie zaklinać szczęśliwej liczby złym słowem, w tym zestawieniu pełne skupienie otrzymują tylko najlepsze, według mnie, projekty.

Gdzie białe jest białe
Subtelny ornamentalizm, tak w dwóch słowach można określić suknie jakie zdecydowały się założyć Kristen Wiig i Drew Barrymore. Postawiły na warstwy i przezroczystości prowadząc oko od twarzy na suknię i z sukni z powrotem na twarz (+ świetne długości rękawów). Dały tym samym do zrozumienia, że to one jako persony są tu najistotniejsze. Co ważne – obie prezentowały się godnie na scenie.


Futuristik

Mocna, silna, opakowana czyli retrofuturyzm w najlepszym wydaniu. Znakomicie podkreślona sylwetka, świetna fryzura i (znowu!) dobra długość rękawów. Jak dla mnie gotowa postać do osadzenia w kolejnym nominowanym filmie.

drugie-oko-kostium-i-kultura-golden-globes-fot-jay-l-clendenin-los-angeles-times-5
Ruth Negga in Louis Vuitton /Jay L Clendenin Los Angeles Times


Perfume
Co znamy z powieści Patricka Süskinda lub niektórzy z ekranizacji Pachnidła, najwspanialszym zapachem istniejącym na świecie jest zapach skóry kobiety. Patrząc na stylizacje poniżej wydaje się, że suknie zostały wybrane z dużym wyczuciem i świadomością własnego ciała. Oba projekty wspaniale podkreślają kolor skóry u dziewczyn – u Emmy poprzez wybór idealnie skomponowanego z jej odcieniem, u Violi przez mocny kontrast wydobywający jeszcze bardziej jej piękny ciemny odcień.


Cadillac z nietrafionym kierowcą
Znam takich, którzy widząc tę stylizację od razu mają cukierniczo-wędliniarskie skojarzenia i już im się ten projekt nie podoba. Rozłóżmy jednak całość na czynniki pierwsze i oceńmy suknię w oderwaniu od jej szczęśliwej właścicielki. Kolor – klasyka z ’57; forma – zwarta z mocnym rzeźbiarskim akcentem w górnej partii, wyraźnie inspirowanym naturą, spełniającym rolę fantazyjnego żabotu. Teraz ubierzmy w tę suknię atrakcyjną brunetkę z krótką fryzurą lub włosami spiętymi wysoko (czym optycznie odzyskamy szyję). Ładnie, prawda?

drugie-oko-kostium-i-kultura-golden-globes-fot-jay-l-clendenin-los-angeles-times-3
Carrie Underwood in Iris Serban /Jay L Clendenin Los Angeles Times


Tuba

Piękny kolor w wydaniu kolumnowym. Mocno wyeksponowany dekolt, na granicy dobrego smaku ale jeszcze do przyjęcia. Suknia i cała stylizacja bardzo dobrze podkreśla urodę Dżesiki nie przytłaczając jej.

drugie-oko-kostium-i-kultura-golden-globes-fot-jay-l-clendenin-los-angeles-times-2
Jessica Chastain in Prada /Jay L Clendenin Los Angeles Times


Duo kolor

Jeśli są książki o idealnych zestawieniach kolorystycznych to na pewno te dwa się w nich znajdują. Te kolory naprawdę rzadko wyglądają razem źle. Biel ze złotem (tu: dukatowym) i granat z pomarańczowym, do tego proste formy akcentujące ramiona to wybór z dużą świadomością elegancji.


Total

Brązowy garnitur jest zawsze ryzykownym zagraniem, do czarnych butów już zupełnie. W przypadku Donalda Glovera nie da się pisać tylko o stroju ale o całej postaci jaką nim wykreował. Aksamitny, tabakowy garnitur od Gucciego wydaje się idealnie spajać z kolorytem skóry celebryty, czym mocno ją akcentuje. Czarne buty wraz z fryzurą tworzą kolorystyczną ramę stylizacji, której głównym punktem jest fioletowo-jeżynowa mucha do białej koszuli (co dodatkowo wydobywa jej kolor). Prawdziwie udany obrazek.

drugie-oko-kostium-i-kultura-golden-globes-fot-jay-l-clendenin-los-angeles-times-4
Donald Glover in Gucci /Jay L Clendenin Los Angeles Times


A czarne jest czarne

Klasycznie acz z finezją, gdzie czarny garnitur wzbogacony jest o nonszalancki wzór. Super!


Zabajone

Słodko ale po królewsku. Suknia jest prawdziwym deserem dla oka. Forma, kolor, zdobienia, proporcje – wszystko działa na korzyść Lily. Elegancko upięte włosy dodają stylizacji wytworności a mocno podkreślone usta powagi. Pięknie.

drugie-oko-kostium-i-kultura-golden-globes-fot-jay-l-clendenin-los-angeles-times-1
Lily Collins in a Zuhair Murad Couture dress /Jay L Clendenin Los Angeles Times

Złote Globy za nami, Oskary przed nami. Jestem bardzo ciekawa jakich decyzji w kwestii ubioru dokonają nominowani. Gala finałowa odbędzie się 26 lutego. W oskarowym poście podsumujemy sobie stylizacje zarówno te best jak i worst.


Dorota Kuźniarska drugieoko blog 00Dorota Kuźniarska – artysta wizualny, projektant mody i kostiumu. Ukończyła Projektowanie Ubioru i Scenografię na Uniwersytecie Artystycznym w Poznaniu oraz studia na Wydziale Mody i Tkaniny Marmara Üniversitesi w Stambule. Brała udział w licznych pokazach mody oraz miała okazję jeden z nich poprowadzić. Wielokrotna stypendystka oraz laureatka konkursów artystycznych i projektowych. Jej prace publikowane były m.in. w The Wall Street Journal. Wielbicielka opery i gier wideo.

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s