Wyprzedaże łowcy zwierząt – ciemna strona zwierząt

drugie-oko-kostium-i-kultura-wyprzedaze-lowcy-zwierzat-ciemna-strona-zwierzat-pampalini

Ciao, to znawu ja – PRlini marketing manager! Niezastąpiony, niezawodny! Któż nie słyszał o PRlinim?! uhh.. ani chwili spokoju, ani chwili odpoczynku. Tylko PRlini tu, PRlini tam, PRliniemu wystarczy sięgnąć ręką i już w garści trzyma klienta!

I znam niezawodny sposób na jego schwytanie! Po pierwsze klatka, po drugie przynęta!*

LIS. Lis jest chytry, Lis jest cwany jak hochsztapler domniemany. Dla Lisa sprawą honoru jest skorzystać z okazji jakie przynosi mu los. Z tej przyczyny nie wyobraża on sobie sytuacji, w której dobrowolnie, bez nacisków ze strony siły wyższej, rezygnuje z sezonowych zakupów. Mało tego, swoje wojaże obwieszcza wszem i wobec obnosząc się, że teraz to on – Lis, zrobi zawrotny biznes na wyprzedaży! W sklepach mierzy dumnie, przegląda się raz za razem, koszula 50% ceny, spodnie 60% to prawdziwa gratka dla Lisa! Po takim widowisku Lis kupuje garnitur z nowej kolekcji dla siebie, a marynarkę z wyprzedaży dla Osiołka.

OSIOŁEK. Najbardziej uparty ze wszystkich typów klienta. Nie wzruszają go ruchome reklamy w internecie ani ogromne bilbordy na dzielni. Pomimo nagłego zapotrzebowania na ubrania, przed wyprzedażowymi okazjami zapiera się czterema kopytami. Dlatego na sezonowe promocje Osiołek zawsze się tylko wybiera. Z portfelem Osiołka również bywa różnie dlatego zrywami szuka wsparcia wśród  Osłów starych i zakupy odkłada. Nie pojawia się w centrach całymi weekendami, patrzy jak ceny spadają ciągliwie do 70% aż w końcu się decyduje gdy osiągają 90%. Idzie. Wyprzedaży nie ma. Składa ośle uszy po sobie i kupuje co mu trzeba 70% drożej.

SUSEŁ. Czas wyprzedaży przesypia. Budzi się na nową kolekcję.

WIEWIÓRKA. Niestrudzona bywalczyni galerii i rozległych domów handlowych. O najlepsze okazyjne kąski konsekwentnie rywalizuje z Pawianem. Szybka i zwinna niewzruszenie przemierza kilometry promocyjnych wieszaków i półek w nadziei odkrycia wyjątkowych znalezisk. Swe honorowe zdobycze Wiewiórka ukrywa w głębinach nieciekawej odzieży, zakopuje wśród gęstwiny ubrań z nowej kolekcji lub po prostu zostawia u sprzedawców z zapewnieniem powrotu. Praktykę tę powtarza raz kolejny i następny aż do końca wyprzedaży. Po całym zamieszaniu Wiewiórka wraca do domu z niczym.

SŁOŃ. Słoń się nie cofa, nie rozgląda na innych. Przyszedł by kupić i zakupu dokona. Gdy dla Słonia cena jest odpowiednia, wzór atrakcyjny i rozmiar dobry to kupuje. Jeśli nie znalazł niczego świetnego, a ładne tylko – nie rezygnuje a bierze i kupuje. Gdy przy wyjściu w sąsiednim sklepie dostrzeże to „świetne” właśnie, nie zawraca, nie oddaje i nie płacze. Słoń ze swych decyzji się nie wycofuje.

KAMELEON. Niejedyna ofiara własnej próżności. Żywi się tanim poklaskiem i nieszczerym uznaniem. Z premedytacją wykorzystuje biologiczne uwarunkowania anatomii własnego ciała i nie skąpi spojrzeń na prawo i lewo wprost do koszyków towarzyszy z przodu i z tyłu, gdzie dokonuje pogłębionego wywiadu co do preferencji innych kupujących. Po tak dokładnym badaniu w mgnieniu oka wybiera to samo i jako pierwszy wychodzi ze sklepu. W pełni ukontentowany.

PIES. Stały klient niewielu marek. Dla Psa prawdziwymi przyjaciółmi są (przeważnie uśmiechnięci i często przez niego odwiedzani) sprzedawcy, którzy z pasją doradzają, plotkują i co najważniejsze ostrzegają o zbliżających się największych (!) promocjach. Na wyprzedaży owszem, Pies kupuje, ale wyłącznie w wybranych sklepach. Pies jak to Pies swojej marce wierny jest.

JAGUAR. Jaguar to zwierzę z rodziny sportowców. Jest laureatem licznych promocji i okolicznościowych rabatów. Traktuje je jako konieczny trening przed styczniowymi czystkami magazynów. W wyprzedażowych okazjach bierze udział już od kilku pokoleń a na starcie pojawia się tuż przed wiewiórkami. Dla jaguara najważniejsze są pierwsze minuty cenowych obniżek, nieważne jak niskich i niekorzystnych. To czas na zamanifestowanie lekkości podejmowanych decyzji i niesamowitej szybkości w działaniu. Jaguar to absolutne przeciwieństwo krokodyla.

Poznaj inne zwierzęta:
drugieoko blog, wyprzedaże łowcy zwierząt Pampalini
*fragment tekstu na podstawie filmów animowanych Pampalini łowca zwierząt, Studio Filmów Rysunkowych w Bielsku-Białej

Dorota Kuźniarska drugieoko blog 00Dorota Kuźniarska – artysta wizualny, projektant mody i kostiumu. Ukończyła Projektowanie Ubioru i Scenografię na Uniwersytecie Artystycznym w Poznaniu oraz studia na wydziale Mody i Tkaniny Marmara Üniversitesi w Stambule. Brała udział w licznych pokazach mody oraz miała okazję jeden z nich poprowadzić. Wielokrotna stypendystka oraz laureatka konkursów artystycznych i projektowych. Jej prace publikowane były m.in. w The Wall Street Journal. Wielbicielka opery i gier wideo.

Zapisz

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s